Unod a buszozást és a sok sétát? - Megawheels S1 elektromos roller teszt

2018. október 02. 06:24 - nezdmitrendelszblog

p1040265.JPG

Nálunk járt a Megawheels S1 elektromos roller, hogy megnézzük valóban megéri-e egy ilyen olcsó elektromos kétkerekűt használni a hétköznapokban?

Mint mindenki más, én is szeretem, ha egy adott távot kell megtegyek, akkor az legyen gyors, kényelmes és ne kerüljön sokba. Korábban már kipróbáltuk a Xiaomi Youth elektromos rollert, amivel vidéken vagy a városban is gyorsan tehetünk meg hosszabb-rövidebb távokat. Nem beszélve arról, hogy nem kell lesétáljunk pár kilométert, ha elakarunk jutni A-ból B-be. De akár még a buszjegy árát is megspórolhatjuk, aminek összegéből rengetegszer feltölthetjük az elektromos rollerünket.

A Megawheels S1-et a Gearbest Europe Railway Priority Mail szállításával rendeltük meg, így adómentesen érkezett meg hozzánk, bár a vonaton történő szállítás emiatt hosszabb volt, mint más csomagok esetében, de aki türelmes az sok tízezer forintot spórolhat.

Megawheels S1 

 

Megawheels S1 elektromos roller kicsomagolás

A futár meghozta a csomagot, én pedig nekiálltam lehámozni a külső borítást. A doboz egyszerűre sikeredett, de minden megtalálható rajta, amit tudnunk kell a rollerről. A belsejében két hungarocell párna közé ékelődve pillanthatjuk meg az összecsukott kétkerekűnket, mellette egy angol nyelvű használati útmutatót, és a kormányra felszerelhető két fogantyút. Aminek külön örültem, hogy már a termék adatlapján is európai villásdugóval szerelt töltő adaptert írtak, így rendre azt is kaptam, így nem kell átalakítókkal bajlódnunk, ha fel kell tölteni a járgányt.

A Megawheels S1 azért került bele a beávásárlókosárba, mert a Xiaomi elektromos rollere után az ismeretségi körömben sokan megirigyelték a gondtalan száguldást és egy Xiaomi-nál olcsóbb alternatívát keresve az S1 lett a befutó. Hölgyeknek jó hír, hogy összecsukott állapotban is könnyebb a szállítása, ez köszönhető a kisebb méretnek és az alig több, mint 7.5 kilogrammos súlynak. Így könnyebb szállítani a buszon vagy a villamoson, hogy aztán újra gurulhassunk a célunk felé. Összehajtva és a kormány fogantyúit letekerve 81 x 42 x 29 centiméteresre zsugorodik, így még egy kis csomagtartójú autóban is elfér a bevásárlószatyrok mellett.

Az S1 anyagát tekintve aluminimumból épül fel, ezzel magyarázható a könnyebb súly is. Azonban a választásnál fontos szempont volt, hogy bármennyire is kicsi, nem gyerekeknek való rollerre fájt a fogunk. Egy olyan kétkerekű kellett, aminek nem okoz gondot egy 70-80 kilogrammos felnőtt súlya sem. De emellett olyan feltételeknek is meg kellett felelnie, mint a 10 kilométeres hatótáv és mivel nem csigatempóban szeretnénk közlekedni, ezért a körülbelül 20km/h végsebesség.

Az igények elég magasak voltak és már kezdtük feladni, de akkor megtaláltuk az egyik legjobb választást. A Megawheels S1 elektromos roller terhelhetősége 90 kilogramm, a maximális megtehető hatótáv 12 kilométer és a maximális sebessége 23km/h. Így szinte gondolkodás nélkül a megveszem most és nagyon gyorsan, gombra kattintottam.

Xiaomi és Megawheels elektromos roller

 

Megawheels S1 elektromos roller felépítés és összeszerelés

A kis elektromos roller 5.5 colos tömör kerekeket kapott, így nem fogunk defektet kapni, nem kell gumit cserélni. Szerencsére az első kerék fölé teleszkóp került, így valamelyest csillapítja az út egyenetlenségeit. A Xiaomi rollerével szemben itt a hátsó kerékbe építették az elektromos motort, ami maximálisan 250W teljesítményre képes. Kimondottan jó hír volt, az akkupakkot nem a kormányrúdban helyezték el, mint a hasonló belépőszintű elektromos rollerek esetében. Itt a roller hasán kapott helyet a 4.000mAh kapacitású akkupakk. Baloldalra került a kitámasztó és itt találjuk a töltőcsatlakozót is, amit egy kis gumi kupak véd. A hátsó kerék egy sárvédőt is kapott, aminek két funkciója van. A rollert külön fékkarral is fékezhetjük, de a hátsó kerék fölé szerelt sárvédő egyben fékként is funkcionál, ha rálépünk. Sajnos világítást nem kapott, hiába néz ki úgy, mintha a piros színű burkolat féklámpaként is funkcionálna, pedig jó lett volna, ha nem hagyják ki ezt a ziccert.

Viszont jó ötlet volt, hogy egy kissé recés felületet kapott az a rész, ahol állunk kell, így nem fog csúszkálni rajta a cipünk talpa. A nyitást és csukást közvetlen a kormányrúd alatt oldották meg, egy rugós zárat kell felhúznunk, hogy a kormányrész bekattanjon a helyére. Szerencsére stabilan tartja a kormányt nyitott és csukott állapotban is. Így könnyen szállíthatóvá válik. Még a kormány magasságát is állíthatjuk, így akár gyerek méretűre is leengedhetjük, amivel így három ponton állítható 76-97 centiméter között. Ahhoz, hogy a kormány stabil maradjon, egy zárbilincset is ki kell oldanunk. Ezután a rugós, benyomható zárnak köszönhetően az előre beállított magasságok egyikébe állíthatjuk azt.

Nekem külön tetszett, hogy a Xiaomi rolleremmel ellentétben, bár a mai napig imádom, de a Megawheels termékére külön gáz és fékkar is került. Sőt, kapunk még egy kis kilométerórát is. Baloldalra került a piros színű fék, jobb oldalra pedig a gázkar. Egyre lejjebb nyomva, a rugós mechanizmus által úgy fékezhetünk vagy szelhetjük a métereket egyre gyorsabban és gyorsabban. A kis LED-es visszajelzőnk még háttérvilágítást is kapott, így este is tudni fogjuk, hogy épp mennyivel száguldunk. Három gomb található rajta, a felső és alsóval három fokozatban állíthatjuk a sebességet. Az 1-es 6 km/h-ig engedi a sebességet, a 2-es 15km/h sebességet enged. A hármas sebességi fokozat pedig a maximális 23km/h-val engedi, hogy leelőzzük a nyugodtan tekerő kerékpárosokat, akik az eddigi tapasztalataim szerint csodálkozva fognak nézni minket.

A kis kínai mérnökök még arra is figyeltek, hogy a kormányrúd dőlésszögét is beállítsuk. Bár ehhez nem kellett hosszú hetekig tartó fejlesztést véghezvinniük, egy egyszerű zárbilinccsel látták el. Nem annyira minőségi és masszív az összeszerelés, mint a Xiaomi rollere esetében. De az is igaz, hogy ennél láttam már sokkal rosszabbat is.

 

Megawheels S1 elektromos roller nagy próbája

 

Semmi ördöngösség nincs a használatában, így percek alatt bele lehet rázódni, hogy megtanuljuk a gáz és fékkar helyes használatát és a súlypontváltást a kanyaroknál. Csak ki kell nyitni, bekapcsoljuk, és már száguldhatunk is. A Xiaomi rollerével ellentétben, itt gázadáskor azonnal elfordul a kerék, míg a Xiaomi-nál induláskor meg kell lökni magunkat. A kis kerekek boldogan szelik a métereket. Az első teleszkóp jó használatot tesz, hogy csökkentse az út egyenetlenségeit. Bár a Xiaomi rollere nincs felvértezve semmilyen lengéscsillapítással, a levegővel teli kerekek mégis jobban tompítják a rázkódást, mint a Megawheels S1 lengéscsillapítóval szerelt tömör kereke.

Körülbelül ugyanakkora nyomatékot ad le a Megawheels terméke is, így például párom kisebb súlya miatt jobban gyorsul a roller. Bár a végsebességben erősebb Xiaomi-val csigatempóban, de utólérem, hiszen a Megawheels S1 23, a Xiaomi pedig 25 km/h-ra képes. A kisebb emelkedőkkel is megbirkózik, így egy 20 fokos dőlésszögű dombra is felgurulhatunk vele. Bár felfelé nem gurulhatunk nyélgázzal, de a környéken lévő alacsonyabb-magasabb utcákkal nem volt gondja. igazán apróra össze lehet csukni. Még a kormány menetes fogantyúit is lecsavarhatjuk, így mégjobban csökkenthető szállítás közben a roller szélessége. Még a kisebb csomagtartóval rendelkező autókban is könnyedén elfér.

A kijelzővel szerelt sebességmérő révén, külön funkciókat kapunk, ahol megnézhetjük a bekapcsolástól számított megtett távolságot, az eddig megtett összes távot és kijelzi a kerék fordulatszámát is.

A kis 4.000mAh kapacitású akkumulátora a gyári adatok szerint maximálisan 12 kilométer távolságra képes elröpíteni minket. A pár hetes tesztidőszak alatt a valós adat ez 9-10 kilométer, ami még így sem rossz. Ez a távolság akkora, mint autóval a Parlamenttől eljutni Újpalota határáig. A töltéshez a 29.4V 1.5A teljesítményű töltőjét használhatjuk, amivel három óra alatt pumpálhatjuk tele energiával az akkumulátorát. A legviccesebb az, hogy a drágább nappali átlag energiaárakkal számolva is körülbelül 6  forintba kerül, hogy feltöltsük a rollert, ami nevetségesen alacsony ár.

A hasonló árú társaihoz képest egy nagyon jó kis közlekedési eszköz lett a Megawheels S1 elektromos roller. A konkurenciát és a hazai árakat nézve egyáltalán nem lett drága, hiszen 210$-t kérnek érte, ami átszámolva 56.000 forint. Ezt koronázza meg a Gearbest Europe Railway Priority Mail szállítása, amivel vám és áfa mentesen rendelhető meg, ahogyan azt mi is tettük.

_1_eredmeny12018_10_01_17-47-09.jpg

Megawheels S1 elektromos roller

 

vagy itt

 

Ha tetszett a cikk, nyomj egy Like-ot!
Oszd meg az ismerőseiddel is, hogy ők is tudjanak a hírről

A friss hírekért keresd fel a www.nezdmitrendelsz.hu weboldalt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr10014275415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása