Goclever City Board teszt

2016. december 20. 07:40 - nezdmitrendelszblog

Gurulni jó

goclever-cityboard_feec4f68da1c66b9bdee41cdc5eb2e9183461529.jpg

Ki gondolta volna, hogy furán nézünk majd azokra az emberekre, akik velünk szemben fülhallgatóval a fejükön zenét hallgatnak, az akkor még hihetetlennek tűnő magnókazettás korszakban. Aztán jött, amin már én is meglepődtem gyerekkoromban, hogy hogy a fenébe lehet az, hogy egy lézerrel működő lejátszót magaddal vihetsz bárhová? Ugye, a CD és vele Discman korszak. Átéltünk már sok mindent, a tamagocsi forradalmat is, így tehát kezdjük megszokni, ha valami szokatlannal találkozunk.

 

Nem volt ez másképp a Goclever City Board-jával sem, ami a Segway-el kezdődő elektromos kétkerekűek piacára akar új szint vinni. Kicsit másabb, kicsit egyszerűbb, kicsit olcsóbb. De az élmény, hogy sci-fi szerűen gurulsz az utcán a szomszédok szeme láttára, az megfizethetetlen.

Kicsit tartottam tőle, hogy én, aki se nem tud gördeszkázni, korcsolyázni is addig próbáltam, amíg párszor hasra nem estem és nagy könnyedséggel feladtam a dolgot, hogyan fogom használni. Előre bocsájtom, akinek az utóbbi ágban van egy kis tapasztalata, annak jóval könnyebb dolga van, mint nekem volt. Így, ha egyszer kipróbáltok egy ilyet, netalán annyira megtetszik a cikk alapján, hogy te is beszerzel magadnak egyet, akkor csak gondolj rám, miközben gurulsz vele, hogy én meg a földön hevertem, amikor az első kezdő lépések után neki iramodtam.

Minden bátorságomat összeszedve indultam neki, hogy márpedig miattatok ezt is meg kell csinálnom, így hát beöltöztem, kimentem az udvarra és az ablakpárkányba kapaszkodva próbáltam ráállni a kütyüre, hogy kitapasztaljam hogyan is működik az irányítása. Ott még jól ment, ha van egy biztos pont, amiben meg tudsz kapaszkodni, akkor minden király. Na de aztán kimerészkedtem az utcára…

Mivel már nagyon kíváncsi vagy a folytatásra, ezért, amíg nem lankad a figyelmed, elmondom, mit kell tudni a Goclever City Board-ról.

A City Board egy akkumulátorral működő kétkerekű jármű, amely giroszkóp érzékelőt használ az irányításhoz. Ez azt jelenti, hogy a használó testének egyensúlyozásán múlik az irányítás. A felhasználó előre, hátra és oldalra dőléssel gyorsíthat, lassíthat, fékezhet, fordulhat.

 

Kicsomagolás

 

A guri egy jókora dobozban érkezett, amelyen a termék fotója látható, mellette a főbb információk olvashatók. Kibontva, mellékelnek még, egy szövet hord táskát, leírást és a hálózati töltőt. Az eszköz 10.25 kilogrammot nyom, súlyos kis darab, hiszen telepakolták akkumulátorral. Méretei 60x19x17cm. Tömör gumi kerekei amelynek átmérői 6.5” (16,5 cm) alumínium díszítést kaptak. Ahogy az a képeken is látszik, fekete színben pompázik.Teteje erős műanyagból készült, amely egybefüggően az egész szerkezetet beborítja és ívesen egy magas peremmel öleli körbe a kerekek felső részét. A lábrész bordázott-gumírozott borítást kapott, így stabilabban tudunk állni rajta és nem csúszkál a lábunk.

goclever-1210131.jpg

goclever-1210119.jpg

goclever-1210126.jpgA lábrész között egy akkumulátor töltöttséget jelző és egy állapot visszajelző ledet látunk, amely akkor gyullad ki, ha ráálltunk. Az elejére jobb és baloldalra led lámpákat szereltek. Ahhoz nem elég, hogy bevilágítsa az utat, ha neki akarunk vágni az éjszakának, hanem fényviszonyoktól függetlenül akkor lépnek működésbe, ha rálépünk az eszközre. Hátul a ki/be kapcsoló gombot és a töltő csatlakozót találjuk. Az akkumulátor teljesítménye 36V x 4.4AH (158WH), maximálisan 20 km megtételére képes, elérhető legnagyobb sebessége 15 km/óra. A lemerült akkumulátort 2 óra alatt tölti fel teljesen a mellékelt töltő.

goclever-1210128.jpg

goclever-1210118.jpg

Működés közben teljesen hangtalan, csak a lágy suhanást halljuk, ahogy szeljük vele az út porát. Mivel nem egy terepre való eszköz, inkább csak járdán való használatra alkalmas, de ott aztán óvatosan, hiszen az emberek között cikázó kerülgetéshez már profinak kell lenni. Úton-útfélen nem nagyon jött velem szemben még senki ilyen eszközzel, úgyhogy ha valakiben él egy kis a kíváncsiság, egy kis feltűnési viszketegség és szeret kipróbálni minden újdonságot, akkor ezt neki találták ki. Mivel akkumulátorral működik, így nem szennyezi a levegőt. Városban használva, egy kis (séta) gurulás után csak belerakod a hord táskájába és fel is szállhatsz vele a buszra, metróra, villamosra, hogy aztán folytathasd gurulásodat a munkahelyedre.

 

Próba

 

Szimmetrikus formája miatt nem egyszer fordítva álltam fel rá. Ki és bekapcsolni hátul, a töltő csatlakozó mellett található ezüst színű gombbal lehet, ezután egy rövid hangjelzés kíséretében kigyullad az akkumulátor töltöttségét jelző lámpa. Nincs más hátra guruljunk…

 

 

A leírás szerint 5 perc kell ahhoz, hogy valaki megbarátkozzon az eszközzel és 20 perc kell hozzá, hogy az irányítás minden csínját-bínját elsajátítsa. Felkészülten, este indultunk neki az első próbának, így legalább kevesebben látják, ha valami balul sül el. A teszt elkészítésében egy családtagom és a párja volt a segítségem, akik pár perc gyakorlás után olyan könnyedén vették azt az egyszerűnek tűnő akadályt, hogy segítség nélkül gurultak, hogy gondolatban megemeltem a kalapom mérhetetlen tudásuk előtt. Ehhez csatlakozott még párom is, akinek pár perc kézfogásos séta után nem kellett több, hogy egyedül guruljon. Nekem sajnos nem volt ilyen szerencsém. Mint egy kisgyereket, aki most tanul járni, sétáltak mellettem és fogták a kezemet, hogy hanyatt ne dobjam magam. Jelentem, nekem ez is sikerült, mármint leülnöm az aszfaltra, nem hiába, mindent ki kell próbálni.

Előre haladni mi sem egyszerűbb, de hátra is könnyen megy, főleg amíg nem tapasztalja ki az ember, hogy hol van a súlypontja a megfelelő irányításhoz, mert addig egy helyben maradni sem túlontúl egyszerű. Ha balra helyezed a súlypontod, balra fordul, ha jobbra, akkor jobbra kanyarodik. Egyszerű, nem? A maximális sebességet nem tudtuk lemérni, mivel ahhoz előre döntött lábfejjel kell állni rajta, ezért csak saccolni tudtunk, hogy mikor lesz gyorsabb és gyorsabb. A legnagyobb állásszög elvileg 30 fokos lehet, így érhetjük el a maximális sebességet. Az átlag utazó sebesség 12 km/óra, amivel sok sétálót és kocogót leelőzhetünk úgy, hogy mi csak fütyörészve suhanunk.

Igen, kívülről szemlélni, hogy valaki zsebre tett kézzel gurul és azt utánozni ,két különböző dolog. Nekem a biciklizésen kívül, se a síelés, se a korcsolya, gördeszka nem fekszik valahogy, biztos rosszul vagyok kódolva genetikailag.

Ügyetlenkedésem ellenére tetszett a Goclever City Board-ja. Aki olyan helyen lakik, ahol megoldott, hogy napi szinten használja, annak nagyon jó vétel, de hobbiból is használható. Ezen kívül a gyerkőcök is nagyon tudják élvezni, tehát ajándéknak sem utolsó.

 

Itt találhatsz a termékhez hasonló járgányokat 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg, hogy az ismerőseid is tudjanak róla! 

 

 

Ha tetszett a cikk,  Like-old az oldalt

Oszd meg barátaiddal Facebookon, Pinteresten, Twitteren hogy még több ember olvashassa ezt a bejegyzést

 Ez a kép jelképezi az általad beszúrt forrás kódot. A kép csupán a kód helyét jelzi, a kód által megjelenített elem méreteit és elrendezését nem, erre használd az előnézet gombot!

Szólj hozzá!
Címkék: tech teszt goclever

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr9612058179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása