RITECH Riem III VR szemüveg ... Virtuális valóság

2016. december 19. 08:55 - nezdmitrendelszblog

RITECH Riem III VR szemüveg

 1467012202691357.jpg Engem is utolért ez a Virtual Reality mánia. Pedig azt hittem, hogy nem fog izgatni a dolog, sőt, pont, hogy hidegen fog hagyni, hiszen már rég voltak azok az idők is, amikor képes voltam egész nap a számítógép előtt ülni és játszani valami teljesen bugyuta játékkal. De akkor jó időtöltésnek tűnt...

Emlékszem, amikor iskola után, siettem haza, hogy tudjak egy kicsit játszani a Doom 2-vel vagy az akkor megunhatatlan Duke Nukem 3D-vel. Aztán jött a többi kedvenc. Emlékszem nem egyszer volt, hogy már a szám szélét harapdáltam, úgy kellett wc-re mennem, de akkor is megcsináltam az adott pályát. Aztán rohanás a budira és vissza a gép elé.

A rövid kitekintés végeztével, tehát csak tudatosítani szerettem volna, hogy felnőttem és mit nekem játék. De játszani jó és főleg, ha valami újdonságot próbálhat ki az ember. Hát, én kipróbáltam…
1467012202173318.jpg Az embert mindig lázba hozza, ha valami újdonságot lát, nem volt ez másképp sem, amikor először megláttam a Google féle Cardboard képeit az interneten. Megmondom őszintén, halvány lila fogalmam sem volt sokáig, hogy mi a szösz az. Később meg, „hogy persze, majd pont otthon fogsz magadnak VR szemüveget hajtogatni a kis kartonlapokból. Jajj, hagyjuk már.” Aztán de. Karton lap jött, virtuális valóság is jött, de nem nekem. Engem még akkor sem győzött meg. Egészen addig, amíg nem láttam már hónapok óta VR szemüvegeket szerte a neten, egészen olcsó árakon. Ekkor mondtam, hogy egye kutya, veszek egyet.

Kicsomagolás

A csomag megjött, szokásos buborékos boríték, aminél mindig ki kell pukkantani párat, csak a mihez tartás végett. Először azt hittem, hogy üres dobozt küldtek, mert a méretéhez képest viszonylag könnyű volt. A csomagolást lefejtve elénk tárul a szemüveg doboza, benne maga a kiszemeltünk, mellette egy törlőkendő, hogy a lencséket tisztán tarthassuk, két leírás, egy a szemüveghez, egy pedig a Bluetooth-os controllerhez, mert hogy, ez is jár hozzá. 20161103_161426.jpg

20161103_160954.jpg

A szemüveg mérete 17.4 x 14.2 x 10.4 cm, súlya 236 gramm. 3.5-6” kijelző átmérőjű telefonnal használható. Két féle színben létezik, fekete-ezüst és fehér színben, én az utóbbit rendeltem meg. A Cardboardhoz hasonlóan itt is bele kell helyezzük a telefonunkat a szemüvegbe. A szemüveg elején szembe tűnik a lyuggatott embléma, amely mögé kell a telefonunkat behelyezni és az előlapon egy kis kipattintható ajtó, aminek az a szerepe, hogy ha benne van a telefonunk, lehetőségünk legyen a kamera használatára is igényt tartó alkalmazások futtatására. A szemüveg elejének két oldalát szabadon hagyták, ez jó ötlet más gyártókhoz képest, mert így használat közben is tölthetjük a telefonunkat, illetve helyet biztosít headset csatlakoztatásához. 
20161103_161101.jpg

20161103_161338.jpg

A szemüveg tetején jobb és baloldalt a két lencse egymástól való távolságát állíthatjuk közelebb, illetve távolabbra. Hátul, kétoldalt és felül egy tépőzárral ellátott gumi pánt tartja a fejünkön az eszközt. Belső része kellően párnázott, olyan lágy szivaccsal látták el, a szintén kellemes puhaságú bársony borítást, hogy dicséretet érdemel. Nem utolsó szempont az sem, hogy az oldalsó szivacsok kialakítása miatt szemüvegesek is könnyen használhatják, így más termékekkel ellentétben elfér a szemüveg szára a szivacs borítás között. Nem egy nagy dolog, de jó, hogy itt erre is figyelnek. A káva alsó részén egy benyomható gombot találunk, ami abban nyújt segítséget, ha interakcióba akarunk lépni valamivel, azaz megnyomnánk valamit a kijelzőn, de erre persze nincs lehetőség, ha a telefon a szemüvegbe van, akkor mivel a giroszkóp által a képen mindig csak a kellő irányba kell nézni, ha valamire kattintani akarunk, az alsó gombot megnyomva megtehetjük ezt. Tehát csak ránézünk valamire és ujjunk helyett ezt a gombot használjuk. Ahogy korábban írtam, a szemüveg elején, az előre nyitható tálcába kell helyezzük a telefonunkat, ebben sokat segítenek, a rajta lévő tapadókorongok, hogy ne csúszkáljon a telefonunk mozgás közben.

20161103_161138.jpg

20161103_161224.jpg

Tesztüzem

Elsőként a Cardboard alkalmazást töltöttem le, és egyből elkezdtem a bemutatón végigmenni, de kicsit megakadtam, mert kérte az alkalmazás, hogy olvassam be a szemüveg QR kódját, amit sehol sem találtam a leírások között, de az interneten gyorsan ráleltem, így másodpercek alatt be is állítottam.

 riem_3_qr.jpg

Ezen kívül semmivel sem kellett foglalkozzak, egyedül a pántokat húztam meg, hogy rendesen tartsanak, és kész. Kipróbáltam vele Youtube videókat, játszottam vele. Érdekes volt kipróbálni a Lamper VR játékot is, hogy egy lineáris pályán repülve, hogyan kell a fej mozgásommal kikerülni tárgyakat és ugyan így pontokat szerezni. Nem volt egyszerű elsőre, bevallom őszintén. De akkor néztem szó szerint először nagyokat, amikor a Cardboardban az óceán felett repülő madarak után egy kis hajóban ülve kiugrott mellettem a vízből egy hatalmas bálna és emeltem fel a fejem a plafonig, hogy lássam mekkora, óriási termetű cet van mellettem, majd, majdnem vissza le a földig, hogy láthassam újra a mellettem úszó halakat. Nagyon furcsa, de hihetetlen jó körbenézni, ahogy 360 fokban látsz mindent magad körül, hogy hullámzik a víz, fúj a szél, nézed a tájat vagy, ahogy a madarakkal a hegyek között repülsz és bárhová nézhetsz, mindent körbelátsz.
screenshot_2016-11-03-19-38-06.png

Ki szerettem volna próbálni, hogy milyen érzés ez a VR-ezés és tetszik, azt nem mondom, hogy mindig használni fogom, de a barátokkal szórakozni és látni őket, ahogy kapkodják a fejüket vagy játszani, nagyon jó élmény vele. Az én telefonom kijelző felbontása 2560×1440 pixel, de ahogy próbálgattam azt vettem észre, hogy a Full HD felbontású telefonokkal is szép képe van. Párom HD felbontású telefonjával már észrevehetőek a pixelek, de az élmény így is garantált. A mellékelt Bluetooth-os controllert nem használtam még emellé a VR élmény mellé. Eddig nem találtam olyan alkalmazást, amihez a szemüveg mellé kellett volna. De pár VR nélküli játékot kipróbáltam vele és egész jól használható, amolyan szegény ember joystick-ja. Már most is jó pár alkalmazás elérhető, aki ki szeretné próbálni a VR élményt. Én is azon leszek, hogy minél többet kipróbáljak majd.

Ez a szemüveg, amit vettem, most még akciósan elérhető 12.90$-ért, ami ~ 3.500 forint. És bár léteznek sokkal komolyabb eszközök, lásd HTC Vive vagy akár Oculus Rift, ez nem ugyan az a kategória, de nem pénz érte, ha valaki olcsón ki szeretné kipróbálni milyen lehet a virtuális valóság. 

 

A temék linkje

Az összes többi VR szemüveg

Szólj hozzá!
Címkék: tech teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr5712057059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása