C240 TPMS keréknyomás mérő teszt

2020. január 18. 07:56 - nezdmitrendelszblog

tmps-szenzor_1.jpg

Egy újabb autós kiegészítőt próbáltunk ki. Az unalmas FM transzmitterek után új vizekre eveztünk és kipróbáltuk a C240 TPMS, szelepre felszerelhető keréknyomás mérőt. Amihez természetesen egy beltéri egység is jár, hogy az autóba beszállva, az utastérből visszajelzést kapjunk a kerekek állapotáról.

Most valószínűleg sokakban felsejlik, hogy akár ránézésre is meg tudjuk állapítani, hogy lapos-e a kerekünk vagy sem. Igen ám, de valószínűleg nem minden nap ellenőrizzük a keréknyomást, főleg nem menet közben. Pedig ilyenkor jön igazán jól a kis érzékelő, hiszen ha nyomáskülönbséget észlel, azonnal jelez nekünk.

 

C240 TPMS napelemes keréknyomás mérő szenzor - Kicsomagolás

 

Nagy dolgot nem kell várni, nem a minőségre és a vizuális orgazmust előidéző külsőségekre törekedtek a készítők. A fekete hungarocell szivacs ágyban kapjuk meg a négy darab, szelepre felcsavarható érzékelőt, anyákat, egy mini villáskulcsot és a beltéri egységet, aminek a hátuljára még napelemeket is szereltek. Így elvileg nem kell a vezetékekkel bajlódnunk, hogy ellássuk a működéshez szükséges energiával. Az angol nyelvű leírásban pedig minden segítséget megtalálunk a helyes szereléshez.

A négy kis érzékelő fej szerencsére meg lett különböztetve egymástól, FR (front left), RR (rear right) stb… nevekkel. A szenzorok CR2032 típusú elemmel működnek, de szerencsére nem kell egyből a legelső boltba menni értük, mert ezt is kapunk a csomagban. Az LCD kijelzővel ellátott napelemes egységhez egy kétoldalú, öntapadós gumi talpat is kapunk, amivel felhelyezhetjük azt a műszerfalra. A jobb oldalán microUSB porttal is ellátták, így nem kell aggódnunk, hogy ha garázsban állunk, akkor nem fog működni a „varázslat”. Így én első körben feltöltöttem, hogy utána már a teli akkumulátorral, illetve a napelemmel tudjam használni.

 

C240 TPMS napelemes keréknyomás mérő szenzor – A nagy próba

 

Szerencsére nem kell hozzá nagy műszaki előképzettség, hogy felszereljük a négy kerékre az érzékelőket. Csak le kell csavarnunk a szelepsapkát, feltenni az anyát, feltekerni az érzékelőt, meghúzni az anyát, hogy rászoruljon az érzékelőre és kész! Ezek után csak be kell kapcsolni a központi egységet és kijelzi a keréknyomást és a külső hőmérsékletet. A hőmérsékleti adatokat nem kell készpénznek venni, mert ha az autó egyik oldalát süti a nap, még ezekben a téli órákban is. Az egyik oldal még simán lehet +7 fokos, míg a másik -1 Celsius fokon áll. A kezelőszerveknek köszönhetően Bar és Psi értéket is állíthatunk, illetve átválthatjuk Fahrenheit és Celsius fokra is, bár nem hiszem, hogy bárki ezzel kísérletezne. Viszont kellemes meglepetés volt a riasztás beállítási lehetőség. Ennek köszönhetően megadhatunk egy minimum és maximum nyomási értéket. Ezáltal pedig, ha túlfújnánk a kerekeket vagy csökkenne benne a nyomás, éktelen sípolásba kezd a központi egység.

A teszt előtt mind a négy kereket, 2.0 Bar nyomásra fújtam. Volt, ami pont ennyin állt, volt, ami alatta volt egy tizeddel. Mivel már mind a négy kerék azonos nyomási értéken volt, feltettem a szenzorokat, hogy megnézzem mekkora a különbség közöttük. Mivel a tűszelepre tekerjük rá, ezért felhelyezéskor egy kis levegő minden esetben el fog szökni, erre készüljünk fel. Viszont meglepetésemre, mind a négy szenzor 1.9 Bar nyomásra állt be, ami nem is olyan rossz érték. Ha 0.5 Bar különbség lett volna, akkor biztosan megy a kukába a termék, de így hozza azt a 0.1 Bar hibahatárt, ami a leírásában is szerepel. (Feltéve, ha ez hiba és nem a Xiaomi pumpa nem fújta fel a megadott értékre. Vagy épp a felhelyezéskor pont ugyanannyi levegő szökött el mind a négy kerékből.)

Arra is kíváncsi voltam, mi van akkor, ha defektet imitálok és addig kezdtem el letekerni a szenzort a szelepről, amíg el nem kezdte kiengedni a kerékből a levegőt. Pár másodperc után éktelen sípolásba és villódzásba kezdett a kijelző, a nyomásvesztés csökkenéstől és ki is jelezte a megfelelő kereket a kijelzőn. Ezek szerint ez is működik. Egy dolog van, amivel nem vagyok megelégedve. Az pedig a hőmérséklet adat. Néha úgy képes 2, 3 vagy 5 fokot is tévedni a kerekek között, hogy nem is értem mitől lehet… Hacsak tényleg nem attól, hogy melyik oldalt süti a nap. De mivel ez ennyire befolyásolja a mérést, ezzel nem is foglalkoztam. Amúgy is, nekem a nyomás érték kijelzés volt a fontos. A CR2032 elemek elvileg 1 évig is bírják a kiképzést. Erre azért kíváncsi leszek, mégis hogyan bírják a téli -20 és a nyári +45 Celsius fokokat.

Egy gyors szerelés és már kész is!

A beltéri egység egy meghatározhatatlan méretű akkumulátort kapott, amit szerencsére microUSB porton keresztül is feltölthetünk. Ezt meg is tettem az első használatba vétel előtt. Nekem most már 1 teljes hete használatban van a kütyü, mégpedig úgy, hogy az első töltés óta csak a napelem táplálja energiával. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy szabad ég alatt állok. De mégis, a százalék jelző 4 csíkja még mindig max. jelzést mutat. Ha beülök az autóba bekapcsolom, ha nap végén hazaérek lekapcsolom. Közben meg a napelem tölti az akkumulátorát, ha használatban van, ha nincs. Erről még visszajelzést is kapunk a kijelzőn. Ha fény éri a napelemeket, akkor a kijelző baloldalán egy nap ikon jelenik meg és megnöveli a kijelző fényerejét. Ha letakarom, akkor eltűnik a napelemes töltést jelző ikon és lejjebb veszi a fényerőt. Ami külön tetszik, hogy ha este hazamegyek és leállítom az autót, de az eszközt nem kapcsolom le, pár perc után automatikusan készenléti üzemmódba teszi magát. Így is kipróbáltam pár napot, de szinte semmit nem merült közben. Viszont annyira azért okos, hogy ha kinyitom az ajtót és felkapcsol az utastér világítás, akkor fényt érzékelve automatikusan bekapcsol a kis kijelző is, ha készenléti módban hagytuk. Ezért az ötletért jár a piros pont a gyártónak!

 

C240 TPMS napelemes keréknyomás mérő szenzor – Vélemény

 

Mindenki döntse el maga, hogy beruház-e egy ilyen eszközre. Hiszen, ha a napi rendszeres kerékellenőrzést megtesszük úgy, ahogy az elő van írva, akkor biztos nem lesz rá szükségünk. (Tegye fel az a kezét, aki ezt minden egyes nap elvégzi.) Viszont azoknak jó lehet, akik nem igazán figyelik azt, hogy épp mennyi levegő van a kerekekbe. Tapasztalatból mondom, azoknak szinte kötelező kiegészítővé tenném, hogy esetleg ne 1.5 Bar alatt járjanak szegény kerekekkel, ha 2.1 lenne az ideális. Szerencsére nem kerül sokba a keréknyomásmérő szenzor. Jelenleg 21$-t kérnek érte, ami 6300 jó magyar forintot jelent.

 

A C240 TPMS napelemes keréknyomás mérő szenzort itt találod meg

 

További hírekért és akciókért kövess minket a Facebook-on. A Google Chrome böngésző plugin feltelepítésével pedig támogathatod a munkánkat.

Támogasd az oldalt azzal, ha Google Chrome böngészőt használsz, telepítsd fel a támogatói plugint. Ezzel támogatod a munkánkat, így a külföldi webáruházak is látják az oldalról indított vásárlásokat, amelyek alapján még több akciót, terméket és tesztet mutathatunk be nektek. A böngésző plugint itt találod meg

Köszönjük, hogy támogatod az oldalt!
Szólj hozzá!
Címkék: tech teszt TPMS

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr9415414776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása