Doogee N20 teszt

2020. január 29. 16:22 - nezdmitrendelszblog

doogee_n20_header_1.jpg

Olcsósága miatt mi is szemeztünk vele, de sajnos az élet kegyetlen, így személyesen nem próbálhattuk ki a sokat ígérő Doogee N20 mobiltelefont. Sebaj! Hiszen egy kedves olvasónk újfent megörvendeztetett minket egy teszttel. Így most elolvashatjátok Ottó beszámolóját a Doogee N20 mobiltelefonról.

Az utóbbi időben egy kicsit mozgalmasabbá vált a mobilos életem. Látva, hogy ősszel új és nagyon jó Xiaomi-eresztés érkezik, úgy szeptemberben piacra dobtam az akkor durván két esztendős Redmi 5 Plus-omat, s - elég jó áron - túl is adtam rajta. Be- illetve előrendeltem egy Cubot X20 Pro-t, ami nagyon sokára érkezett meg. Közben beleszerettem a várt Xiaomi Mi 9 Lite-ba, ami meg nagyon sok hullámot vert. Mindeközben, a sok pofára esés között a félretett Windows Phone-októl kértem bocsánatot: egy Nokia Lumia 735-ösben és egy 930-asban ketyegett a két SIM-kártya. Megjegyzem, telefonálásra végülis jók voltak…

Aztán megérkezett, de alig néhány nap alatt új gazdára lelt a  Cubot, ellenben a 9 Lite meg nem nagyon akart megérkezni. (Illetve megérkezett, de az egy másik történet…) És ekkor eldöntöttem: ilyen többé nem fog előfordulni, szükség van otthon egy nem túl drága, de működő és használható tartalék mobilra.

  • OK.
  • De mi legyen az?

Nyilván megoldás, ha egyszerűen nem adom el a korábban jól működőt – ez azért nem jó megoldás, mert már ugye eladtam… Ezért inkább egy képzeletbeli árplafont és hozzá egy műszaki tartalmat határoztam meg: úgy 25-30 ezer forint környékére lőttem be az árat, és azért legyen meg a dupla SIM, meg a 4/64 RAM/ROM is.

Ezen a rostán azért fennakadnak és elvéreznek a mobilok, még akkor is, ha Kínából vannak rendelve. Meg azt lássuk be, hogy kell egy adag merészség is ahhoz, hogy ne a megszokott LG-Samsung-Xiaomi szentháromságból rendeljünk (nyilván e hármas másnál nem pont ez, viszont legalább kettő abban is benn van, ugye…?), tehát specifikációkat böngésztem, akciókat lestem és beleolvastam néhány tesztbe is. Így találtam a Doogee N20-ra, aminek általános ára 100 dollár, és 4/64 RAM/RAM ezen két előre kitűzött elvárásnak is megfelelt. A tesztelők igazából nem temették, de nem is dicsérték agyon. A 100 dollárt kissé soknak találtam, ám a black friday-hét után az egyik nagy kínai oldalon 80 dolláros árral találkoztam, sőt, egy kereskedői kupon még abból engedett, így 77.99-ért azonnal megrendeltem, ami 26.700 Ft-ot jelentett akkor (november vége volt). Nemrégiben érkezett meg, s immáron kábé egy hónapos Xiaomi Mi 9 Lite használat után bontottam ki a csomagot és vettem használatba az egyébként – újra hangsúlyozom – tartaléknak szánt mobilt.

Egy jó vaskos és mutatós fehér doboz rejti a cuccost: a mobilon van egy nem túl jó minőségű, de egy darabig azért használható védőfólia, (pont jó rá a Xiaomi Mi 9 Lite is…) a SIM-tű, a töltőkábel (microUSB) meg a töltőfej, ami nem a legeslegmodernebb, meg egy perc alatt felpumpálós, hanem a konzervatív, 2 amperes. Azért ennek is van előnye, mert nyugi: a gyorstöltés megeszi az akkumulátort…! (Ez meg nem…) Ebbe 4350 mAh-s van szerelve, s nem cserélhető, s máris elárulom, hogy jól kalibrált készülékkel simán visz minimum 2 napot).

Az Android 9 bekapcsolás után egy csomó dolgot frissített. Wifi-ből látja az 5 GHz-s hálózatot is, bluetooth 4.2 verziójú, tudjuk, hogy ennél van egy pár újabb szabványú is. A működésért a Helio P23 SoC felel, ennél is van sok és újabb is, de ugye ott van szemben az ár és ott van a cél.

Persze, előbb a kinézet meg a tapintás. Én a Jewelry Blue (ékszerkék) színt választottam, ami sokkal jobban néz ki, mint a képeken, viszont gyűjti is az ujjlenyomatokat. A mobil nagyon vékony, és nem is nehéz (mint a Cubot X20 Pro ugye) egyszerűen jó érzés kézbe venni. SIM-tálca baloldalon, jobb oldalon az on/off meg a hangerőszabályozók. Alul a microUSB csatlakozó, felül meg ott a 3,5 mm-es jack! A hátlapon van egy háromkamerás egység, és még az ujjlenyomat-olvasó is (elég gyorsan működik).

Nálam a használat – jelen esetben a teszt – azzal kezdődik, hogy „berendezem” a telefont. Nyilván erre mindenki kitalál egy módszert. Én az Evie launchert használom hosszú ideje, és annak lehetőségeit kimaxolva egy „asztalt” használok, ezzel 6 sorban soronként 5 alkalmazás helyezhető el az 1080 x 2280 pixeles, 6,3 colos kijelzőn. A háttérképet szinte azonnal valami sötétre cserélem, s elkínlódok a fényerőbeállítással is, tapasztalataim szerint ez eszi, de jó beállítás viszont a legjobban kíméli is az akksit. Maga a beállítás eltalálása az persze időbe kerül, illetve ennek rögzítése is, de eddig egyetlen automata rendszer sem felelt meg teljesen az elvárásaimnak.

1_11.jpg

Engedtem a csábításnak, s a Xiaomi fájlkezelőjét, valamit számológépét választottam a gyári Androidos helyett. Nekem nagyon bejött az Offline térképek is, arról nem beszélve, hogy a GPS-teszthez nyilván kell is valami. Az Evie-ben mutatható, azonnal használható 30 alkalmazás persze ahány ember, annyi lehet, igazából nem vagyok egy apk-gyűjtő, s amit nem használok, vagy valamiért nem válik be, azt amúgy is azonnal törlöm. Van egy, amihez általában ragaszkodom, ez pedig a TuneIn rádióhallgató program felvevős verziója, a Pro, ezt apk-ban szoktam megkeresni, Van, aki szerint egy asztalon ez túl sok, s más rendszert alkalmaz, ismétlem, nekem ez vált be. A letöltések és a használatba vételek gond és hiba nélkül, gyorsan megtörténtek. Egyetlen telepített alkalmazás sem akad.

Kíváncsi voltam a GPS-vevőre is. A tesztprogramom (GPS-test) 21-22 műholdat látott fölöttünk, s ezekből 7-8-at kapcsolt be a használatba, melléteszem, hogy ugyanebben az időben és ugyanezt megnéztem a Mi 9Lite-on is, azon jóval több volt, de ugye az látja a Galileo holdakat is. A már említett Offline térképet vettem használatba, durván 100-100 kilométernyi utakat tettem meg, a pontosság és az előrejelzés a térkép+eszköz párossal, autóval kiváló volt. Annyit hozzáteszek, hogy 1 óra ilyen használat kb. 10 % akkumulátor-üzemidőt vitt el, ami tapasztalataim alapján átlagosnak mondható.

A mások által írt tesztek szerint a Doogee N20-nak rossz a hangja...

Nem is tudom… igazából egy mobillal szemben, ha a saját hangszóráján hallgatom, nincsenek, mert nem lehetnek elvárásaim: egyetlen Szokol zsebrádió sem volt és nem is lesz soha hifi-torony. Amúgy is néhány dolláros fülhallgatókat használok. Azokon, amit hallok, az arra bőven jó (fűnyírás közben sem Beethoven szól, ugye…) A lényeg, hogy a célnak megfelel. A beépített FM-rádiója szól ugyan, de ezt nyilván az adóktól való távolság is befolyásolja, a helyi rádió szépen és jó minőségben jött. Komolyabb használatra alighanem vagy a TuneIn Prot állítanám be, vagy keresnék egy jobb, nem-alap rádió appot.

A Doogee N20 a hátlapon három kamerával érkezik, ezek függőleges sorba vannak rendezve, kábé pont ugyanúgy és ugyanott, mint a Xiaomi-nál.

Azért itt már van különbség. De szinte minden mobilfotózásnál az a helyzet, ugyanis nem dedikált eszközt használunk dedikált feladatra. Ennyi erővel egy erős porszívót is hiányolhatunk az okostelefonokból, vagy töltőtollat, zsebkést, fülpiszkálót, akármit. Tehát a Doogee-fotók nem lesznek életünk legszebb fényképei, de az esemény meg lesz örökítve – kábé ez lehet az elvárás.

Néhány napos fokozott használat után persze tudom, hogy melyik a „tartalék” és melyik a „fő” mobilom. De nem éreztem szenvedésnek az életet e tartalékkal, s azt sem, hogy kár volt érte kiadni a pénzt. Nyilván ezek nem tartósteszt eredményeiként rögzültek, tehát meghibásodást, esetleges javítást nem tudom, hogyan lehet intézni. Az egy másik kérdés, hogy ilyen olcsó ár mellett van-e erre kereslet.

Igazából viszont nem bántam meg a vásárlást, s hasonló célra, vagyis tartaléknak, esetleg nem erős és elkötelezett, márkafüggő meg sokat játszó helyzetre, akár szülőknek, sőt, első okostelefonnak gyereknek is, simán bevállalhatónak tartom: szép, megfelelően gyors, a hétköznapokban jól használható okostelefonról van szó. Azt viszont ajánlom, hogy a vásárláshoz érdemes valami akciót meg kupont keresni, vagyis akkor venni, mikor benéz 100 dollár alá az ára.

 

Specifikációk:

  • Processzor: MT6763V/V4X Cortex-A53 2.0GHz4X Cortex-A53 1.5GHz  (HelioP23)
  • Képernyő: 6.3″ FHD+ (IPS) 1080 x 2280 pixel, Corning Gorilla Glass 5.
  • Hátsó kamerák: 16 MP + 8 MP + 8 MP
  • Első kamera: 16 MP
  • Akkumulátor: 4350 mAh
  • Hálózat, adatkapcsolat: a szokásos, B20 van. NFC nincs. 3.5 mm audiojack van
  • Tömeg: 180 g

Az európai piacra szánt Doogee N20 modell jelenleg 98.99$-ba kerül, amit az EU Priority Line szállítással áfa és vámmentesen rendelhetsz meg

Doogee N20 mobiltelefon

 

További hírekért és akciókért kövess minket a Facebook-on. A Google Chrome böngésző plugin feltelepítésével pedig támogathatod a munkánkat.

Támogasd az oldalt azzal, ha Google Chrome böngészőt használsz, telepítsd fel a támogatói plugint. Ezzel támogatod a munkánkat, így a külföldi webáruházak is látják az oldalról indított vásárlásokat, amelyek alapján még több akciót, terméket és tesztet mutathatunk be nektek. A böngésző plugint itt találod meg

Köszönjük, hogy támogatod az oldalt!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr5415436312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása