A GKI Digital és az Árukereső.hu felméréséből kiderül, hogy az elmúlt 12 hónapban hányszor élt egy hazai fogyasztó az internetes vásárlás lehetőségével. Ez az adat az említett időre vetítve 10.9 vásárlást jelent egy főre lebontva a hazai webáruházakból, ami fejlődést jelent a 2015-ben végzett elemzés, átlagos 9.7 online vásárlási mérlegével szemben.
A hazai webshopokban található termékek, mint például könyvek, élelmiszerek, tisztító eszközök, stb... értelem szerűen előnyt élveznek a külföldi webáruházakból rendelhető termékekkel szemben. Ha saját magamat nézem, akkor azt kell mondjam, hogy én is körülbelül ebbe az "átlagba" tartozom, ha a hazai webes kereskedelem csoportját nézzük. Hiszen könyvet már nem egyszer vásároltam idén egyes hazai webshopokból, ha az internetes étel rendelést is vásárlásnak számítjuk, akkor abban a kategóriában is helyet foglalok. Viszont személy szerint sokkal többet vásárolok különféle külföldi online boltokban. Így a hazai felmérésben taglalt egy évre vonatkozó számadatot én körülbelül két hónap alatt teljesítem, ha bele veszem a hazai és nemzetközi piacról rendelt termékeket is. Ebből statisztikai adatot kreálni már jóval nehezebb, hiszen csak a megkérdezettek válaszaira alapulva lehetne egy viszonylag valós mérleget felállítani.
Olvastad már a Heti Szemezgető legújabb részét?
Mivel most ugrottunk bele a szeptemberi, iskolakezdős hónapba, így év végéig még marad egy kis idő, hogy feljegyezzem, mennyi terméket rendelünk egyes külföldi webshopokból. Fel is írom magamnak valahová, hogy el ne felejtsem, év végén pedig megírjuk, hogy milyen számot kaptunk a maradék időre. Erre mi is kíváncsiak vagyunk.
Ti mennyivel járultok hozzá a statisztikai adatok eredményéhez? Körülbelül mekkora az a termék mennyiség egy évre lebontva, amit a hazai és a külföldi webáruházakból rendeltek?
OnePlus 5 - A generációt ugró négyes
Ha tetszett a cikk, Like-old az oldalt
Megoszthatod barátaiddal Facebookon, Pinteresten, Twitteren hogy még több ember olvashassa ezt a bejegyzést