Xiaomi Mijia hőmérséklet és páratartalom mérő szenzor teszt - Egy kis lépés az automatizált lakás felé

2018. április 07. 10:17 - nezdmitrendelszblog

1513645269248234_eredmeny.jpgBevallom férfiasan, ezt a terméket úgy rendeltem meg, hogy nem tudtam, hogy kell nekem. Ilyen még nem történt veled, igaz? Fura, ha eztán azt mondom, hogy mégsem bántam meg?

Igen, mert a családi ház, amiben lakunk és a nappali, ahol a termosztátot tekergetjük még a régi skálázott fajta, még nem cseréltük le modernebb, digitális megoldásra. Így, hogy tutira menjünk a beltér hőmérsékleti komfortzónájának temperatúrájában, mindig volt egy kis aranyos higanyos hőmérő betéve ugyanabba a szobába, ahol a fűtés kapcsoló is van. Én már úgy megszoktam, hogy fel sem tűnt, hogy egy „ósdi” megoldást használunk a szoba hőmérsékletének kijelzésére.

p1010040.JPG

De jött a Xiaomi és egy mini, kis kör alakú szenzorral megváltoztatta az életem egy részét, és már nem csak tizedre pontosan meg tudom mondani, hogy épp hány fok van a házban, hanem ugyanilyen pontossággal meg is tudom mondani, hogy mennyi a mért páratartalom. De akár egy ökoszisztéma részét is képezheti, hiszen a gyártó légkondicionálójával és párásítójával is képes együtt működni.

Kicsomagolás

 

A Xiaomi az egyszerűség kedvéért egy kicsi négyszögles, átlátszó műanyag dobozba csomagolta a terméket, ami jól szemügyre vehető a csomagoláson keresztül is. Ekkor vettem észre, hogy a promóképek mennyire csalnak, hiszen én egy sokkal nagyobb eszközre gondoltam, és kicsit tartottam is tőle, hogy hol is fog elférni a termék, ha tényleg ilyen nagy lesz, mint ahogyan azt elsőre tippeltem.

p1000844.JPG

p1000837.JPG

A csomagoláson a Xiaomi és Mijia logón kívül, oldalt láthatjuk, hogy képes mérni a hőmérsékletet, páratartalmat és mindezt képes nem csak vizuálisan megjeleníteni, de még Bluetooth kapcsolaton keresztül továbbítja is a mért adatokat. A dobozkát felnyitva egy papírkengyelben ül a szenzor, mellette egy kis leírás és egy AAA méretű Xiaomi elem.

Nem egy nagy ördöngösség beüzemelni a szerkezetet, csak be kell helyezni a mellékelt elemet az eszközbe, azonnal bekapcsol és mutatja a mért adatokat. A kis mérőnk hátulján egy mágnesesen rögzíthető fül van, amiknek a hátulján egy ragasztó csík található, így akár fel is ragaszthatjuk a terméket a falra, hűtőre, az ajtófélfára vagy ahová csak szeretnénk. Attól nem félek, hogy nem maradna fent, hiszen a Xiaomi mozgásérzékelős lámpáját is így ragasztottam fel már több, mint fél éve és nem, hogy leesni, még megmozdítani se bírom.

p1010025.JPG

p1010027.JPGHa szemből nézzük a kis Mijia terméket, akkor a 6cm átmérőjű kerek kis házában a kijelző tűnik fel elsőre, ez foglalja el a legtöbb helyet. Fent a Bluetooth kapcsolatot jelző ikon és az elem kapacitás jelzője található, így felkészülhetünk rá, mikor kell benne elemet cserélni és nem fog minket meglepetésként érni az a jelenség, ha egyszer csak eltűnik a kép róla.
20171213185908_39540.gif

Nagy karakterekkel a hőmérsékletet láthatjuk, amit tizedpontossággal jelez és az ugyanilyen pontosságú páratartalom jelzés látható. Ami a legjobban tetszett, hogy másodpercenként frissíti az adatokat, így szinte azonnal reagál a hőmérséklet, illetve a páratartalom változására. A kijelző alatt és a szélén egy kis nyílás található, itt méri a kis szenzor a hő és pára adatokat. A hátulján, a már említett mágneses fül található. Alatta egy kis szürke Bluetooth jellel ellátott gomb, ami segíti az első párosítást az eszközeinkhez, mellette pedig az akkumulátor fedelet találjuk.

p1010018.JPG

p1010022.JPG

p1010012.JPG

 

A nagy próba

 p1010033.JPG

Nemes egyszerűséggel fittyet hányva a mellékelt leírásnak, elindítottam a telefonomon a Mi Home alkalmazást, ami a többi Xiaomi eszközömet is kezeli, és amivel kékfogon keresztül rákerestem az elérhető eszközökre. Meg is jelent a termék a választható listában, majd jelezte, hogy tartsam nyomva a kis szürke Bluetooth jelzésű gombot, mire a kijelzőjén megjelenő apró Bluetooth jel villogni kezdett. Ezután már láthattam is az eszköz által mért adatokat a telefonom kijelzőjén.

20171213185908_28557_eredmeny_1.jpg

1_67.jpg

Egy nagyon egyszerű felületet kapunk, révén, hogy a kis eszköz nem alkalmas bonyolult folyamatok elvégzésére. A kezdőképernyőn a szoba hőmérsékletét és páratartalmát láthatjuk. A beállításoknál kapunk értesítést, ha újabb firmware érkezett a szenzorhoz. És itt találkoztam először automatizált beállítások megadásával is, persze a Xiaomi fehér és színes fényű LED lámpájánál már láthattunk ilyet, ahol megadhatunk különböző időpontokat, hogy mikor kapcsoljon fel, illetve le a lámpa. Bár a Mi Home alkalmazás szenzorának automatizálási felülete kínai karakterekkel írja ki, hogy mit is választhatunk, ha megnyitjuk a négy lehetőség egyikét, akkor már angolul választhatjuk ki, hogy milyen utasítást adjon, ha a páratartalom és hőmérséklet a megadott érték alá vagy fölé esik.

2_49.jpg

20171213185908_44126_eredmeny_1.jpg

Ez jó alap arra, hogy a Xiaomi ökoszisztémájának köszönhetően a jövőben beállítsuk a párásítónkat, ha a lakásunk páratartalma egy megadott érték alá esik, illetve így vezérelhetjük a jövőben akár a klímánkat is. Így egy ilyen kis szerkezet, egy teljes ökoszisztéma fontos részévé tud válni és már nem is csak úgy nézünk majd rá, mint egy kis digitális hőmérőre.

20171213185908_21884_eredmeny_1.jpg

A legnagyobb meglepetés számomra a gyártó által megadott működési időtartam, ami egy darab elemmel, akár egy év is lehet. A gyártó szintén elemes, éjszakai mozgásérzékelős lámpájának üzemidő adata is nagyon soknak tűnt elsőre, de még mindig a gyári akkumulátorokkal használom, így elhiszem nekik, hogy itt is a beígért üzemidőt hozza a kis termosztát. Egyáltalán nem bántam meg, hogy lecseréltem a régi, jól bevált higanyos hőmérőt, sőt épp ellenkezőleg. Örültem, hogy végre egy modernebb eszköz került a szobába helyette. Ha majd fejlesztem az itthoni Xiaomi ökoszisztémát és én is beszerzek esetleg egy párásítót, akkor fel tudom majd használni az eszközök közötti kommunikációra, irányításra is. De még azt is meg merem kockáztatni, hogy a gyártó az automatizálási területen újabb és újabb termékekkel fog megjelenni, hiszen talán ez a jövő....

1513618801560481375_eredmeny.jpg

A Xiaomi Mijia szenzort itt nézheted meg

 

Illetve itt egy darabig még olcsóbban érhető el

 

Tetszett a cikk? Oszd meg, hogy az ismerőseid is tudjanak róla! 

 

Ha tetszett a cikk,  Like-old az oldalt

Oszd meg barátaiddal Facebookon, Pinteresten, Twitteren hogy még több ember olvashassa ezt a bejegyzést

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nezdmitrendelsz.blog.hu/api/trackback/id/tr8713813836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.06.07. 14:57:18

Ezt a hőmérőt hogyan kell párosítani mert az mi home eszközlistájában nem szerepel, manuális hozzáadásnál meg valamiért wifit kér...?

nezdmitrendelszblog · www.nezdmitrendelsz.blog.hu 2018.06.07. 15:00:33

@randomgenerator: Kapcsold be a Bluetooth-t. Lehet, hogy a telefonod láthatatlanként van bejelölve a telefonod bluetooth beállításai között, ezt ellenőrizd. Lépj be a Mi Home alkalmazásba, menj a + jelre jobb fent. Ott WiFi-hez akar csatlakozni, esetleg még a GPS-t is megkéri, hogy kapcsold be, mert még nem tudja mit szeretnél hozzáadni, ezért mindent engedélyezni kell.
A hőmérő szürke gombját nyomd addig, amíg el nem kezd villogni a kijelzőjén a bluetooth jel. A telefonon nyomd meg a scan gombot és meg kell találnia.

2018.06.07. 20:37:26

@nezdmitrendelszblog: kösz, megoldódott csak eu-ra volt állítva a mi home és úgy nem látta. Other régiót kiválasztva egyből megjelent. Kínomban jutott eszembe hátha és tényleg :)
Jópofa amúgy, köszi a tippet. Most már nem kell ránézzek egy sima hőmérőre, helyette kilockolom a telefont elindítom az appot és máris látom :D

nezdmitrendelszblog · www.nezdmitrendelsz.blog.hu 2018.06.07. 20:39:08

@randomgenerator: Szuper! Megy az, csak Xiaomi fejjel kell gondolkodni :D Igen a régió, az a megoldás. Most először eszembe sem jutott, pedig a legelső Xiaomi termékemmel én is ezen agyaltam sokáig, hogy miért nem megy és ott is csak régió baja volt.

expa 2018.07.09. 20:57:04

Ez kellene tölthető akkumulátorral USB-n keresztül...

nagy.laszlo 2018.11.09. 09:34:45

Hello

Ez távolról is működik? Elmegyek otthonról, és a telón látni fogom, hogy hány fok van a házban?
Wifi hiánya miatt kérdezem.

nezdmitrendelszblog · www.nezdmitrendelsz.blog.hu 2018.11.09. 09:37:13

@nagy.laszlo: Szia!
Nem megy távolról, a telefonnal Bluetooth-on keresztül kommunikál.

nagy.laszlo 2018.11.09. 14:12:00

És van olyan hőmérő ami tudja ezt? Én most körbenéztem és meglepve látom, hogy ez nem is olyan evidens, mainstream dolog, mint gondoltam.

Most utána olvastam ennek is, és elvileg egy Getway-el tudja távolról is mutatni az infókat, de azzal együtt már igencsak drága dolog ez.

nezdmitrendelszblog · www.nezdmitrendelsz.blog.hu 2018.11.10. 18:37:39

@nagy.laszlo: Igen, pofonegyszerűnek tűnik, de a gyakorlatban mégsem az. Nekem még nincs Xiaomi gateway-em, de nem vagyok benne biztos, hogy van benne Bluetooth, a kis hőmérő meg csak azon kommunikál...

nagy.laszlo 2018.11.11. 00:37:31

ebbe a videóban megmutatja, hogy lehet.

www.youtube.com/watch?v=q-VYxZtR-Dg

0:49-nél látszik, hogy getway-el működik a dolog, de annyit nem azért nekem...
süti beállítások módosítása